Frakt & Returpolicy

Fraktpolicy

När skickas mitt paket?

Det tar 1-3 arbetsdagar att behandla din beställning, beroende på hur upptaget det är. Därefter skickas din produkt f rån vårt centrallager med 6-12 dagars spårbar frakt.

Följ din beställning

När ditt köp har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer (det kan ta 24-48 timmar innan det uppdateras). 

Ej utlösta paket

För ej utlösta paket debiteras en administrativ avgift om 40% av varan ordervärde i kr. Denna avgift debiteras om du inte hämtar ut ditt paket eller om du uppger felaktig adressuppgift som orsakar att paketet skickas åter till oss. Var mycket noga med att alltid ange korrekt namn & leveransadress, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig. 

Behöver du hjälp?

Om din beställning inte har fått någon spårnings uppdatering på ett tag beror detta oftast på ett fel från kuriren, men den kommer sannolikt fortfarande att levereras inom de angivna leveranstiderna. Om din beställning dock har överskridit leveranstiden eller om du behöver hjälp, kontakta oss gärna via kontakt@zamira.se

Returpolicy

1. Retur

Skulle du av någon anledning vilja returnera din produkt har du 14 dagars ångerrätt där du oavsett anledning, får alla dina pengar tillbaka vid returnerad vara. Mejla oss på kontakt@zamira.se så hjälper vi dig! 

2. Villkor för retur

  • Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
  • Produkten måste vara i den ursprungliga förpackningen.
  • Du behöver köpkvittot eller fakturan.
  • Du måste meddela att du ångrar dig. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerad.
  • Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din produkt. Fraktkostnader återbetalas inte.

3. Undantag från retur

Följande produkter kan inte returneras:

  • Produkter som av hälsoskydd eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera och vars försegling har brutits efter leverans.
  • Produkter som har tillverkats enligt dina specifikationer eller som tydligt är avsedda för en specifik person.


4. Kundansvar för rätt leveransadress

Var vänlig och se till att din leveransadress är korrekt och uppdaterad. Vi beklagar att behöva meddela att vi inte kan utfärda återbetalningar för beställningar som skickats till felaktiga adresser. Ditt samarbete med att tillhandahålla korrekt leveransinformation är avgörande för att säkerställa en smidig och framgångsrik leveransprocess.

5. Återbetalningar

Så snart vi har mottagit och granskat ditt returnerade produkt, kommer vi att informera dig om statusen för din återbetalning. Om din retur godkänns, kommer vi att behandla återbetalningen och ett kreditbelopp kommer automatiskt att appliceras på din ursprungliga betalningsmetod inom 14 arbetsdagar, beroende på den använda betalningsmetoden.

6. Avbeställning av order 

Ordrar kan endast avbokas inom den första timmen efter de lagts. Efter en timme har vårt team redan registrerat din order i vårt system och i vår transportörs system.


7. Kontakt 

Om du har några frågor om vår returpolicy, vänligen kontakta oss på kontakt@zamira.se