Frakt & Returpolicy
Fraktpolicy
När skickas mitt paket?
Det tar 1-3 arbetsdagar att behandla din beställning, beroende på hur upptaget det är. Därefter skickas din produkt f rån vårt centrallager med 6-12 dagars spårbar frakt.
Följ din beställning
När ditt köp har skickats får du ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer (det kan ta 24-48 timmar innan det uppdateras).
Ej utlösta paket
För ej utlösta paket debiteras en administrativ avgift om 40% av varan ordervärde i kr. Denna avgift debiteras om du inte hämtar ut ditt paket eller om du uppger felaktig adressuppgift som orsakar att paketet skickas åter till oss. Var mycket noga med att alltid ange korrekt namn & leveransadress, du är själv ansvarig om adressen är felaktig och varorna inte når fram till dig.
Behöver du hjälp?
Om din beställning inte har fått någon spårnings uppdatering på ett tag beror detta oftast på ett fel från kuriren, men den kommer sannolikt fortfarande att levereras inom de angivna leveranstiderna. Om din beställning dock har överskridit leveranstiden eller om du behöver hjälp, kontakta oss gärna via kontakt@zamira.se
Returpolicy
1. Retur
Skulle du av någon anledning vilja returnera din produkt har du 14 dagars ångerrätt där du oavsett anledning, får alla dina pengar tillbaka vid returnerad vara. Mejla oss på kontakt@zamira.se så hjälper vi dig!
2. Villkor för retur
-
Produkten måste vara oanvänd och i samma skick som du mottog den.
-
Produkten måste vara i den ursprungliga förpackningen.
-
Du behöver köpkvittot eller fakturan.
-
Du måste meddela att du ångrar dig. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
-
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
-
Du står för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerad.
-
Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din produkt. Fraktkostnader återbetalas inte.
3. Undantag från retur
Följande produkter kan inte returneras:
-
Produkter som av hälsoskydd eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera och vars försegling har brutits efter leverans.
-
Produkter som har tillverkats enligt dina specifikationer eller som tydligt är avsedda för en specifik person.